משתלת מרמלשטיין - משתלה בגני טל - משתלה עם משלוחים - רכישה אונליין  משתלת עצי פרי
חפשו באתר
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
משתלה עם משלוחים לכל חלקי הארץ של חומרי הדברה מוצרי גינון ועוד
מזכרות לאירועים מהמשתלה
סליידר-ווב
סליידר-לאתר-1
סליידר לאתר
-1
previous arrow
next arrow

החומרים שיעזרו לגינה שלכם לפרוח

קומפוסט וחומרים שעוזרים לגינה לפרוח

כמעט לכל כיוון שתסתכלו תגלו צמחים. צמחים צומחים סביבנו בכל מקום, אך כיצד הם גדלים ואילו חומרים עוזרים להם לפרוח? בין אם אתם גרים בעיר ובין אם במרחב כפרי, ריכזנו לכם את כל הפרטים החשובים בדרך לגינה יפה וססגונית.

  • מים – אם שאלתם את עצמכם מה צמחים צריכים כדי לגדול, אז ממש כמו בני אדם ובעלי חיים, גם צמחים זקוקים למים וחומרים מזינים כדי לשרוד. כמעט כל הצמחים משתמשים במים כד להעביר את החומרים המזינים הלוך ושוב בין השורשים והעלים. לכן חשוב להשקות צמחים במים כאשר האדמה מתייבשת.
  • דשן דשן גם מספק לצמחים הזנה והוא ניתן לצמחים בעת ההשקיה. בדשן ישנם חומרים מזינים אשר נחוצים לצמחים כדי לגדל עלים ירוקים, לחזק את השורשים ולהילחם במחלות. בנוסף דשן הופך את הקרקע לפורייה יותר ומגדיל את היבול. מומלץ להשתמש בדשן אורגני ולא בדשנים כימיים.
  • אדמה – אדמה בריאה גם חשובה לצמחים ואפילו חיונית ביותר. בנוסף לחומרים החיוניים שנמצאים באדמה החל בחומרים אורגניים ועד מיקרואורגניזמים, הקרקע מהווה עוגן לשורשים ותומכת בצמחים. כד להבטיח שהאדמה תהיה עשירה בכל הרכיבים והחומרים החיוניים לצמחים, כדאי לפזר עליה קומפוסט.
  • קומפוסט – קומפוסט מורכב מפסולת אורגנית מעובדת. לשימוש בקומפוסט יש חשיבות רבה, הוא מזין את הצמחים, מגדל את המגוון הביולוגי, משפר את אחיזת המים, מצמצם סחף, משפר את פוריות האדמה, ומסייע להגדיל את היבול.
    הקומפוסט מטייב את הקרקע לטווח הארוך והוא מגביר את החסינות של הצמחים מפני מחלות.

מה עוד עוזר לצמחים לצמוח מלבד מים וחומרים מזינים?

מלבד חומרים מזינים צמחם זקוקים גם לאוויר נקי, מכיוון שגזים ומזהמים אחרים עלולים להזיק לצמחים ולהגביל את יכולתם לקלוט פחמן דו חמצני לייצור מזון (פוטוסינתזה). צמחים גם זקוקים לאור השמש כדי לצמוח ולטמפרטורה מיטבית. האור משמש כאנרגיה ליצור מזון, כאשר מעט מאוד אור יכול להשפיע על מראה הצמחים ועל כמות הפירות והצמחים שיפיקו.

גם הטמפרטורה חשובה ורוב הצמחים יעדיפו טמפרטורה קרירה בלילה וחמימה במהלך היום, במידה ויהיה קר מדי הם עשויים לקפוא ובמידה וחם מדי הם עשויים להתייבש. מרחב הוא גם פרמטר שיש לקחת בחשבון כאשר מגדלים צמחים, גם השורשים וגם הצמחים עצמם צריכים מקום לגדול. בהיעדר מקום הצחים עשויים לסבול ממחלות.

ולסיום, זכרו שגידול צמחים אורך זמן ודורש המון סבלנות והשקעה, מי יותר ומי פחות. ככל שתהפכו את התנאים שלהם למיטביים, כך התמורה שתקבלו מהם תהיה הרבה יותר טובה.

משתלת מרמלשטיין, מושב גני-טל (5 דק’ מגדרה)
שעות פתיחה שעון קיץ:
ימים ראשון -רביעי: 8:00-18:00
יום חמישי: 8:30-18:00
יום שישי: 8:00-14:30
שבת סגור

ההרשמה מקנה קופון לתבלין חינם מהמשתלה

    סל קניות
    • אין מוצרים בסל הקניות.
    דילוג לתוכן