משתלת מרמלשטיין - משתלה בגני טל - משתלה עם משלוחים - רכישה אונליין  משתלת עצי פרי
חפשו באתר
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
משתלה עם משלוחים לכל חלקי הארץ של חומרי הדברה מוצרי גינון ועוד
מזכרות לאירועים מהמשתלה
סליידר-ווב
סליידר-לאתר-1
סליידר לאתר
-1
previous arrow
next arrow

בחירת צמחי גינה לצורך הקמת גינה

צמחי גינה

הקמת גינת החלומות שלכם ועיצובה, כרוכה בהתאמה נכונה של סוגי הצמחים לאיזור האקלימי, לפינה המתאימה בגינה, למטרות המבוקשות, לרמת התחזוקה ולאופי הגידול.

הקמת גינה אולי נראית סיפור קל, מהיר ופשוט. שותלים, משקים וקוצרים את הפירות. אך כבר בביקור הראשון במשתלה המגוון העצום של אלפי מינים וזני צמחים, ישאיר אתכם מבולבלים ומיד תבינו שאחד הדברים המורכבים ביותר בהקמת גינה זה לבחור את הצמחייה המתאימה ביותר לגינה שלכם. אז איך נמנעים מטעויות כמו שתילת צמחים רבים וצפופים מידי, צמחים שאינם מתאימים לגינה בשל סוג הקרקע, תנאי האקלים, החשיפה לאור וכו, צמחים שאינם משתלבים בגודל הגינה ועיצובה.
אז אילו צמחים כן ישגשגו בגינה שלכם, איזה צמח דורש מעט מים וכיצד תקימו גינה פורחת ורעננה? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

● מזג האוויר הישראלי יכול להיות אידיאלי לצמחים מסוימים, אך לא מתאים כלל לצמחים אחרים. הוא בעל לחות גבוהה, חום ומשקעים מועטים. לכן קיימת חשיבות רבה בהכרות עם אופי והצרכיו של הצמח אותו נרצה לשתול בגינה וזאת במטרה ליצור עבורו תנאי התפתחות אידיאליים.

● כדי שתמיד יהיה לכם נעים בעיניים ושמח בלב וגינה פורחת כל הזמן. כדי לדאוג שתמיד יפרחו לכם פרחים בגינה, כדאי לשים לב לזמן שבו כל צמח פורח, ולשתול פרחים מסוגים שונים (פרחי חורף, סתיו, אביב וקיץ) שזמן פריחתם שונה.

● יש לתת לכל צמח את המרחב לו הוא זקוק על מנת לצמוח ולפרוח כראוי. יש לבצע שתילה במרווחים מתאימים שיעניקו לצמח מרווח גידול ראוי אשר יאפשר לו להטמיע שורשים מה שיתרום לצמיחת עלווה ירוקה ורעננה. כמובן יש לקחת בחשבון את גודלם הסופי אליו יגיעו הצמחים במיוחד של שיחים ועצים.

● אם אתם לא בעניין של התעסקות רבה וממושכת בגינה שלכם, מומלץ לבחור בצמחייה עמידה יחסית וקלה לתחזוקה. אם זו הגינה הראשונה שלכם, בחרו בצמחים שהעמידות שלהם גבוהה, ולא בצמחים מיובאים או פחות מוכרים.

● פרחים וצמחים צבעוניים מוסיפים לנראות של הגינה. שילובים של צבעים המשלימים זה את זה ומתאימים אחד לשני, יעניקו לגינה מראה מעניין וססגוני יותר. התייחסו בתכנון הגינה גם לגורמים נוספים כמו עונות השנה, צבע העלווה, הפריחה והפירות, אותם יש לקחת בחשבון לצורך תכנון צבעוני של הגינה.

● צריכת מים, ישנם צמחים הדורשים כמויות מים גדולות יותר וישנם סוגים הדורשים השקייה מועטה. עדיף לשתול צמחים שצריכת המים שלהם נמוכה, ובכל מקרה יש להתאים את מיקום השתילה למיקומה של מערכת ההשקיה בגינה. רצוי לשתול צמחיה בעלת דרישות השקייה דומות יחד. כלומר, צמחייה הדורשת השקייה מרובה באזור אחד, וצמחייה הדורשת השקייה במידה מועטה באזור נפרד. כך נימנע מהשקיית יתר / התייבשות הצמחים.

● לכל צמח דרישות שונות בהתאם לאופיו. ישנם צמחים הזקוקים לשמש מלאה לאורך כל היום, וקיימים כאלו שדורשים רק כמה שעות בודדות. לעומתם, קיימים צמחים השורדים אך ורק בתנאי צל מלא. שתילת הצמחים במיקום המתאים תאריך את ימיהם ותביא לצמיחה בריאה ויפה. לפני שתילת הצמחים עירכו סיבוב בגינה והתאימו לכל צמח את המקום המתאים ביותר עבורו. מומלץ לערוך את הבדיקה בשעות.

● איך לבחור נכון? הדבר הנכון לעשות הוא לפנות לאיש מקצוע. אפשר לבקש עזרה במשתלה ממנה רכשתם את הצמחים. אם סיוע זה אינו מספיק עבורכם ואתם מעוניינים בהתאמה מושלמת של הצמחים לגינה שלכם, רצוי להזמין בעל מקצוע בתחום כמו גננים פלוס שיגיע לביתכם ויתן יעוץ מקיף לפי גודל הגינה, תנאי האקלים, סוג הקרקע ויסייע לכם בבחירת ועיצוב הגינה.

 

המידע המוצג במאמר זה, נכתב בשיתוף עם פורטל גננים פלוס.

משתלת מרמלשטיין, מושב גני-טל (5 דק’ מגדרה)
שעות פתיחה שעון קיץ:
ימים ראשון -רביעי: 8:00-18:00
יום חמישי: 8:30-18:00
יום שישי: 8:00-14:30
שבת סגור

ההרשמה מקנה קופון לתבלין חינם מהמשתלה

    סל קניות
    • אין מוצרים בסל הקניות.
    דילוג לתוכן