משתלת מרמלשטיין - משתלה בגני טל - משתלה עם משלוחים - רכישה אונליין  משתלת עצי פרי
חפשו באתר
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
משתלה עם משלוחים לכל חלקי הארץ של חומרי הדברה מוצרי גינון ועוד
מזכרות לאירועים מהמשתלה
סליידר-ווב
סליידר-לאתר-1
סליידר לאתר
-1
previous arrow
next arrow

טיפול והכנת הגינה לקראת הקיץ

טיפול והכנת הגינה לקיץ

אם אתם בעלי גינה אז תקופת האביב זו התקופה הנכונה להפשיל שרוולים ולהתחיל בעבודות תחזוקה והכנת הגינה לקראת בואו  של הקיץ החם. 

 

הקיץ אוטוטו כאן והטמפרטורות כבר מתחילות לטפס. עבור בעלי הגינות הקיץ הישראלי איננה העונה האידיאלית, השילוב של מזג אוויר קיצוני הכולל אחוזי לחות גבוהים, טמפרטורות מרקיעות שחקים ואוויר מהביל המלווים במחסור תמידי במים במדינה, הופך את הקיץ לעונה מאתגרת במיוחד. אז איך עוזרים לגינה שלנו לפרוח ולשגשג גם בימי הקיץ הלוהטים? תכנון והכנה של הגינה לקראת עונת הקיץ, יעזור לגינה שלכם להפוך לפינת חמד ירוקה ופורחת גם כשבחוץ 38 מעלות בצל.

 

ניקוי עשבייה:

מזג האוויר החורפי והרוח מביאים לגינה שלכם אורחים לא רצויים  כמו  פרחים וזרעים של עשבים שוטים לדוגמא: חרדלים, גדילנים, חובזות ועוד.
אלה לרוב צומחים פרא באזורים שלא מתחזקים כראוי באופן שוטף.
. בחורף עצמו קצת קשה להבחין בכך, אך באביב ובקיץ בהם מתחילה תקופת הלבלוב שלהם – פתאום תוכלו לשים לב שמתחילה לגדול צמחיה לא רצויה של עשבים שוטים.
לפני שאתם מתחילים לתכנן את הגינה ולהכין את השטח לקראת הקיץ – דאגו לעקור או לרסס ולהדביר את אותם עשבים לא רצויים.

 

מערכת השקייה:

תדירות ירידת הגשמים תלך ותפחת וחייבים להתחיל בהדרגה להשקות את הגינה.
מערכת ההשקיה של הגינה היא המוקד שמזרים מים לכל עברי הגינה החיוניים לקיומם בימי הקיץ החמים.
באמצעות חיבור ל
מחשב השקייה היא תהיה עצמאית לחלוטין. בהתאם להגדרות אותם בחרתם. לקראת הקיץ יש לערוך בדיקת תקינות למערכת ההשקייה ולוודא כי:

  • כל הצנרת מגיעה ליעדים שלה ושכל הצמחייה מקבלת השקיה בצורה שוטפת.
  • בידקו אם קיימות סתימות או דליפות הדורשות תיקון בטפטפות או הצינורות המובילים.
  • לוודא כי יש סוללות טעונות במחשב ההשקייה.
  • לכוון תוכנית השקייה רלוונטית בהתאם למזג האוויר.
  • אם קיימת מדשאה בגינה יש לבדוק את מערכת הממטרות.
  • למרות מזג האוויר החם חשוב לא להגזים בהשקיית הגינה. ויש להימנע מהשקיה עודפת רצוי לחוש את הלחות בקרקע בעזרת האצבעות ולפי זה להחליט על תוספת מים.

המלצה: קיימים כיום מחשבי השקיה הניתנים לחיבור לאינטרנט ולאפליקציה לבקרת השקיה אופטימלית, המתריעה על כמויות מים חריגות ומדווחת במקרים של נזילות. מדובר בפתרון אידאלי ומתקדם ומדובר בעלות זניחה בהשוואה ליעילות בחיסכון במים.

הכנת האדמה ותיקון ליקויים:

סירקו את הגינה, ומלאו אדמה חדשה במקומות בהם היא נסחפה בעקבות מי הגשמים. זה הזמן לתקן אבני-מדרך, לתמוך אבנים שהתערערו במסלעה ולבדוק את מצב ריהוט הגינה. 

 

גיזום עצים ושיחים:

לאחר תקופת החורף שכלל משקעים רבים, גם הצמחים והעצים בגינה קיבלו כמויות נדיבות של מים.
זה הזמן לגזום ולסדר את מראה העצים והשיחים. הסיבה הראשונה היא על מנת לעודד צמיחה בריאה וחדשה. גיזום נכון של הצמח חיוני לצמיחה יעילה יותר ותורם לבריאותו של הצמח.
הסיבה השניה היא בטיחותית, רוחות חזקות ומזג אוויר קיצוני מחלישים ענפים ועצים. גיזום בזמן מונע שבירתם של ענפים חלשים והסרתם של ענפים העלולים להוות סכנה ומפגע בטיחותי.
מצד שני עץ אינו שיח ודווקא לפני בוא הקיץ אתם מעוניינים בצל בגינה. גיזמו את העצים בצורה מתונה, עצבו אותם בצורה סוככנית ואפשרו להם לתפוס גובה. הם מקררים, יוצרים מזג אוויר נעים ומורידים את הטמפרטורה תחתיהם.

 

מזיקים: מזיקים קיימים כל השנה, אך האביב מעורר אותם לפעילות את כל באופן מוגבר. כדאי להתייחס ברצינות למשימת ההרחקה שלהם. אם מצאתם סימנים לכך שגינתכם תחת מתקפת מזיקים, תוכלו לנסות לטפל בעצמכם, קיימות מגוון דרכים טבעיות וירוקות להרחקת המזיקים, כמו שתילת צמחי תבלין, טפטוף מנטה להרחקת חולדות, שימוש בקוטלי חרקים טבעיים על בסיס שום, ועוד. אם יש לכם עצי פרי בגינה, כדאי לשקול התקנה של מלכודות זבובים שמטרתם מניעת נזק לפירות. את המלכודות צריך לתלות כחודש וחצי לפני הבשלת הפירות, כך שהזמן הטוב ביותר לכך הוא האביב, ולא אמצע הקיץ. 

אם איתרתם אזור נגוע במזיקים בגינה טפלו בו באופן נקודתי. ע”ע חומר הדברה מתאים, מומלץ להשתמש בתכשירים ידידותיים לסביבה, ובתכשירים בעלי רעילות נמוכה לאדם.

 

דישון: לפני שתילה של צמחים חדשים בגינה יש לדשן את האדמה. זה הזמן לפזר קומפוסט באזור בית השורשים של כל השיחים והעצים, בעציצים ואדניות פלסטיק נפורר את האדמה שהתהדקה עם הזמן ונפזר דשן אורגני. ניתן לבחור גם דשנים בפירוק איטי, אותם מניחים מעל אזור השורשים של הצמחייה, ואלה מספיקים למשך חודשיים אפילו שלושה חודשים.

 

שתילת צמחים: הקיץ שבפתח מזכיר שבכל תכנון של גינה צריך להביא בחשבון היבטים של חיסכון במים. הצמח המושלם לקיץ הוא צמח עמיד וחזק, שלא צריך הרבה מים ויכול לעמוד בתנאי החום הישראליים. לכן הכלל הראשון הוא לשתול בתקופה הנוכחית את צמחי הקיץ, על מנת לאפשר לצמחים שיישתלו כעת מספיק זמן להשתרש ולהתבסס עד לימים החמים מאד שיגיעו. בקיץ מומלץ לשתול פרחים עונתיים, כשבתוכם יש כאלו חסכוניים במים, גם ערוגות תבלינים מומלצות למזג אוויר חם יותר ולשמש הסוגים המתאימים לשתילה הם בזיליקום, מנטה (נענע), לואיזה, מרווה, אורגנו, קורנית (טימין) וטרגון. גם בקיץ כמו במהלך כל השנה, כדאי להתאים את הצמח לכמות השמש הנדרשת לו, אחרת הצמחים  נובלים ויבשים במהירות. פתרון אפשרי נוסף לחיסכון במים הוא שימוש בדשא סינטטי. מי שאינו רוצה לוותר על המראה הירוק של הדשא, דשא סינטטי הוא פתרון מושלם לחיסכון במים וכסף ומככב במלוא הדרו בגינות רבות. אפשרות חסכונית נוספת היא חיפוי הקרקע בחומרים כמו טוף, חצץ וחלוקי אבן, המקטינים את אידוי המים בקיץ, ובכך ניתן לחסוך בכמויות ההשקיה.

משתלת מרמלשטיין, מושב גני-טל (5 דק’ מגדרה)
שעות פתיחה שעון קיץ:
ימים ראשון -רביעי: 8:00-18:00
יום חמישי: 8:30-18:00
יום שישי: 8:00-14:30
שבת סגור

ההרשמה מקנה קופון לתבלין חינם מהמשתלה

    סל קניות
    • אין מוצרים בסל הקניות.
    דילוג לתוכן