משתלת מרמלשטיין - משתלה בגני טל - משתלה עם משלוחים - רכישה אונליין  משתלת עצי פרי
חפשו באתר
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
מזכרות לאירועים מהמשתלה
משתלה עם משלוחים לכל חלקי הארץ של חומרי הדברה מוצרי גינון ועוד
סליידר-לאתר
סליידר-לאתר-1
-1
סליידר לאתר
previous arrow
next arrow

איך לבחור עצי פרי לגינה?

בחירת עצי פר לגינה

בית עם חצר הוא חלום שמשותף לישראלים רבים. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מצליחים לממש אותו וליהנות מגינה מטופחת – למשל בהרחבות של הקיבוצים והמושבים, בדירות הגן בפרויקטים החדשים שנבנים בערים הגדולות ובבתים צמודי קרקע בפרברים. אחרי שמסמנים V על החלום, חשוב להמשיך ולהשקיע בגינה עצמה – באמצעות דשא שישדרג אותה מאוד, פרגולה ליצירת הצללה בגינה וצמחייה מתאימה.
עצי פרי מספקים מראה מרשים במיוחד ובתור בונוס תוכלו לקבל מהם תוצרת טרייה וטעימה.
המידע בעמוד זה יעזור לכם לבחור את העצים המתאימים ביותר עבורכם.

 

התאמה לאקלים

 

שיקול מרכזי אחד בבחירת עצי פרי לגינה הוא התאמה לאקלים. כך למשל במקומות קרים עצים ירוקי עד ובפרט ההדרים עלולים לסבול מהטמפרטורות הנמוכות לאורך חלק מהשנה ולא ללבלב.
לעומת זאת עצי פרי נשירים כגון אגסים, שזיפים, נקטרינות ואפרסקים יכולים לפרוח גם באזורים היותר קרים של ישראל וגם במרכז הארץ.
עצים טרופיים וסוב-טרופיים כגון ליצ’י, אבוקדו ומנגו אוהבים לחות גבוה וטמפרטורות גבוהות יחסית, כך שרוב האזורים של המדינה משמשים עבורם לוקיישן מעולה.

 

השקיה

 

רוב עצי הפרי זקוקים לכמויות גדולות יחסית של מים, וחשוב לקחת זאת בחשבון. ככל שהעץ גבוה יותר כך הוא זקוק להשקיה מרובה יותר, ועוד פרמטר שמשפיע על היקף צריכת המים של כל עץ היא כמות הפירות שעליו.
ישנם עצי פרי שכדאי לדלל במהלך הקיץ, כלומר להקטין את כמות הפירות, וכך להבטיח צמיחה מיטבית. עוד כדאי לזכור שצפיפות רבה מדי של הפירות עלולה לפגוע בהם. אם אתם מעדיפים להמעיט ככל האפשר בהשקיה, במשתלה מקצועית תוכלו לקבל המלצות ספציפיות לעצי פרי (וגם לעצי נוי כמובן) שהצורך שלהם במים נמוך יחסית.

 

לימונים, תפוחים וגם פקאנים – העצים הפופולריים ביותר בישראל

 

העץ הנפוץ ביותר בגינות הביתיות בקטגוריית עצי הפרי הוא הלימון, שמצליח להתמודד עם האקלים ברוב חלקי הארץ. הפירות שמניב הלימון שימושיים מאוד – לתיבול, ללימונדה, להכנת ריבה וגם כקישוט.
עוד עץ פופולרי הוא הרימון שמתאפיין במראה שובה לב וכמובן בפירות טעימים (ועשירים בסגולות בריאותיות בזכות נוגדי חמצון, ויטמין C ואשלגן).
עוד פרי שתורם רבות לבריאות שלנו הוא התפוח. כדאי לדעת שעצי תפוח קלים יחסית לטיפוח, והתמורה – כאמור, פירות עסיסיים ובריאים – רבה.
עצי משמש תופסים מעט מקום וגם לא זקוקים להשקיה רבה מדי, וכך גם עץ השקד (אם כי הוא כן זקוק להשגחה צמודה עקב העובדה שהוא מושך אליו מזיקים).
עץ פופולרי אחר הוא הפקאן. יתרון משמעותי אחד שלו הוא העמידות הגבוהה למחלות, ועוד מאפיין שחשוב להיות מודעים אליו הוא הנטייה שלו להתפשט לאורך ולכן כדאי לשתול אותו בקצה הגינה.
אגב, עורבים אוהבים מאוד פקאנים כך שייתכן שהם יבקרו אתכם מעת לעת.
גם האורן, שכמובן גדל בטבע ומשמש בין השאר לייצור פרגולות, הוא עץ נפוץ מאוד. בהקשר זה חשוב לציין שכדאי למקם את עצי הפרי כך שיהיו מרוחקים מהפרגולה בגינה על-מנת שהפירות שנושרים מהעצים והעלים לא ילכלכו את מתקן ההצללה.

 

איפה לשתול את עצי הפרי?

 

כשיש פרגולות ליצירת הצללה בגינה כדאי כאמור להרחיק מהן את עצי הפרי. שיקול נוסף במיקום כל עץ הוא מידת החשיפה לשמש באזורים השונים בגינה.
את רוב העצים כדאי לשתול כך שיזכו למקסימום אור ושמש לאורך היום. שתילת עצי פרי בסמוך לגדר תורמת גם לחציצה בין הבית לרחוב ומייצרת מסגרת טבעית ויפה (אם כי ייתכן שהעוברים והשבים לא יעמדו בפיתוי וירצו גם הם לקטוף חלק מהפירות…)

משתלת מרמלשטיין, מושב גני-טל (5 דק’ מגדרה)
שעות פתיחה שעון קיץ:
ימים ראשון -רביעי: 8:00-18:00
יום חמישי: 8:30-18:00
יום שישי: 8:00-14:30
שבת סגור

ההרשמה מקנה קופון לתבלין חינם מהמשתלה

    סל קניות
    • אין מוצרים בסל הקניות.
    דילוג לתוכן