משתלת מרמלשטיין - משתלה בגני טל - משתלה עם משלוחים - רכישה אונליין  משתלת עצי פרי
חפשו באתר
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
משתלה עם משלוחים לכל חלקי הארץ של חומרי הדברה מוצרי גינון ועוד
מזכרות לאירועים מהמשתלה
סליידר-ווב
סליידר-לאתר-1
סליידר לאתר
-1
previous arrow
next arrow

טיפים לגידול אלוורה בגינה

צמח אלוורה

האלוורה היא אחד הצמחים שאנשים הכי אוהבים לגדל, ולא סתם. לאלוורה יש סגולות מרפא חשובות ובנוסף היא כלל לא קשה לגידול בגינה. אנחנו פה כדי לתת לכם את הטיפים הטובים ביותר לגידול אלוורה, כך שתצליחו להפיק ממנה את המיטב, ולא להתקשות בגידול שלה.

הרביית צמח האלוורה

את צמח האלוורה ניתן להתחיל לגדל בשתי דרכים. השיטה הראשונה היא זרעי אלוורה אותם ניתן להשיג במשתלה. השיטה השנייה היא ייחורים – קבלת הצמח עם השורש מצמח אחר.

אולם, השיטה הקלה ביותר היא קבלת הצמח ממשתלה שכבר התחילה את הליך הגידול ואתם תמשיכו אותו משם. ברגע שקיבלתם את האלוורה בצורה זו, תוכלו לגדלה בקלות ובנוחות בהמשך, מבלי להתקשות גם אם אתם לא המומחים הגדולים ביותר בצמחי הגינה.

 

שתילה

כעת נסביר כיצד יש למקם את צמח האלוורה. צמח האלוורה יכול להיות תחת שמש ישירה. אולם, אם בא לכם לבחור את הסביבה האידיאלית ביותר בעבור צמח זה, אתם צריכים לבחור מקום בו הצמח חצי בשמש חצי בצל. מיקום זה ייגרום לצמח להיות בסביבה הטובה לו ביותר.

צמח האלוורה פחות צומח בחורף, לכן כדאי לשתול צמח זה החל מהאביב ועד לסתיו. מאחר שהחורף בישראל קצר מאד, ניתן לשתול את הצמח בחודשים רבים מהשנה, כך שהאפשרויות פתוחות מאד לאלו החפצים בו.

 

כמות השקית האלוורה

מאחר שהצמח גדל בגינה, אין צורך להשקות אותו כלל בחודשי בחורף. בחודשי הקיץ יש להשקות אותו פעם בשבוע. כדי לדעת האם הגיע הזמן להשקות את הצמח בדקו את האדמה שמסביבו, אם האדמה יבשה, הגיע הזמן להשקות אותו.

זכרו שבצמחים ניתן להגיע למצב של השקיית יתר. במצב זה ניתן להרוס את הצמח לגמרי. צמח האלוורה לא צריך מים רבים לכן ניתן להגיע למצב זה בקלות אם חוששים ומתחילים להשקות אותו יותר מדי, לכן חשוב מאד להרגיש תמיד את האדמה.

 

דישון

תוכלו לקנות במשתלה דשן אשר יעזור לאלוורה. אולם, צמח האלוורה אינו צמח קשה לגידול ולכן דישון רב אינו הכרחי כלל. תוכלו להשתמש בדישון מועט בלבד.

 

סגולות צמח האלוורה

לצמח האלוורה סגולות רבות ואנו נפרט על חלקן המופיעות במיץ האלוורה:

חומציות ובסיסיותמשקה אלוורה הינו אחד החומרים הבריאים ביותר המופקר ממיץ האלוורה. תפקידו לשמור על רמות בסיסיות חומציות בגוף, כך שתמיד נהיה מאוזנים. מאחר שבעולם המודרני המון מאכלים מעובדים משקה זה נצרך.

נוגדי חימצון – בגופנו רדיקלים חופשיים רבים. מאחר שמשקה האלוורה מכיל נוגדי חימצון, הדבר עוזר להמעיט את התוצאה ולשמור על בריאותנו. כך שרמת הכולסטרול בדם יורדת, ומערכת העיכול מתחילה לפעול בצורה טובה ויעילה הרבה יותר.

ג’ל אלוורה כנגד כוויות – ג’ל האלוורה ידוע בסגולותיו כמרפא כוויות שמש. כל שעליכם לעשות הוא למרוח על גופכם מעט מג’ל האלוורה.

 

ריפוי עצמי

במקום לרכוש את המשחות מרשתות הפארם השונות, תוכלו לגדל את צמח האלוורה בעצמכם. כך תדעו שלא עבר עיבוד כלל, והינו טבעי. בנוסף, תוכלו להשתמש בו בכל תצורותיו השונות ולנצל כל חלק בריאותי עד תום.

כפי שראינו במאמר זה, הגידול של האלוורה כלל לא קשה ומאד משתלם. לכן, בין אם אתם חובבי גידול צמחים ובין אם לא, כדאי לכם מאד לשקול להחזיק את צמח האלוורה בגינה שלכם. אם אתם לא בטוחים שהיא מתאימה לגינתכם, התייעצו עם המשתלה ממנה אתם רוכשים את הצמח, והיא תדע לומר לכם האם כדאי לכם לגדל בגינתכם את צמח האלוורה.

משתלת מרמלשטיין, מושב גני-טל (5 דק’ מגדרה)
שעות פתיחה שעון קיץ:
ימים ראשון -רביעי: 8:00-18:00
יום חמישי: 8:30-18:00
יום שישי: 8:00-14:30
שבת סגור

ההרשמה מקנה קופון לתבלין חינם מהמשתלה

    סל קניות
    דילוג לתוכן