משתלת מרמלשטיין - משתלה בגני טל - משתלה עם משלוחים - רכישה אונליין  משתלת עצי פרי
חפשו באתר
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
משתלה עם משלוחים לכל חלקי הארץ של חומרי הדברה מוצרי גינון ועוד
מזכרות לאירועים מהמשתלה
סליידר-ווב
סליידר-לאתר-1
סליידר לאתר
-1
previous arrow
next arrow

איך ליצור את הגינה שתמיד חלמת עליה ?

עיצוב גינה

מי שיש לו חצר או מרפסת בבית, יודע שאחד הדברים שהופכים את האזורים האלו לפינות חמד מושלמות לישיבה, הם צמחים, פרחים ועצים. מי שניסה פעם לגדל פרחים או צמחים בגינה, יודע כי מדובר במשימה לא תמיד פשוטה הן מבחינת העיצוב והן מבחינת השמירה על הצמחים ודרך הגידול שלהם. במאמר הבא נסביר במספר שלבים איך תיצרו לעצמכם גינה מעוצבת שנשארת לזמן רב.

תכנון הקומפוזיציה שבגינה

אחד הדברים החשובים ביותר בתכנון גינה יפה היא תכנון נכון של הקומפוזיציה. יש למדוד את האזור שבו אתם מתכננים את הגינה שלכם ולתכנן על דף את אזורי השתילה. אזורים גדולים ורחבים יתאימו לשתילה של עצים ואזורים קטנים יותר יתאימו לפרחים וצמחי תבלין.

בחירת עצים המותאמים לחצר

בחירת עצים לגינה היא לא עניין של מה בכך. יש לבחון לפני רכישה את מאפייני העץ ולהתאים אותם לחצר שלכם. בין המאפיינים שכדאי להתעכב עליהם:

  1. האם מדובר בשורשים רחבים או בשורשים יותר מרוכזים? מידע זה חשוב על מנת לדעת האם העץ זקוק למרחב גדול מאוד והאם קיים סיכוי שהשורשים שלו עשויים לגרום להרמה של חול ובלטות בחצר.
  2. האם מדובר בעץ ירוק עד או נשיר? מידע זה חשוב על מנת לדעת האם תהיה לכם תחזוקת ניקוי מרובה בזמני שלכת.
  3. האם זהו עץ שמניב פירות? לא כל עץ מניב פירות. יש עצים שהם לנוי בלבד. חשבו מה יותר נכון לכם?
  4. מהי סוג התפרחת של העץ? האם מדובר בעץ שהתפרחת שלו גדלה גבוה מאוד או בעץ שהענפים שלו יורדים כמו מניפה ומספקים צל?

בחירת צמחי תבלין שאתם אוהבים

אחד הדברים היותר כיפיים בגינה הוא גידול של צמחי תבלין שיכולים לשמש אתכם בעת בישול או להכנת תה. יש המון סוגים של צמחי תבלין כמו נענע, רוזמרין, עשב לימון, זעתר ועוד. לרוב אלו צמחים שמתפשטים לרוחב ומאוד מהר ולכן הם זקוקים לאזור רחב לגידול. חשוב להניח בכל אדנית 1-2 צמחי תבלין ולא יותר מזה.

בחירת פרחים עונתיים לפריחה חוזרת

פרחים בגינה מכניסים צבע ויופי. אנשים רבים חוששים לרכוש פרחים לגינה משום שהם פורחים עונה אחת ואז יש לשתול אותם מחדש. חשוב לדעת שפרחים עונתיים שמטופלים כמו שצריך, יכולים לפרוח שוב בעונה הבאה. בעת הרכישה, כדאי לבדוק איך לטפל בפרחים שרכשתם באופן ראוי על מנת שיפרחו שוב.

 

הדברת מזיקים אחת לשנה

דבר חשוב שלא כולם שמים לב אליו הוא הצורך בהזמנת שירותי הדברה לחצר. יש המון מזיקים שאינם מוכרים למי שלא עוסק בחקלאות באופן קבוע. מזיקים אלו אוכלים את עלי הצמחים ומשתלטים עליהם וגורמים להרס.

מדביר מקצועי יוכל להתאים עבורכם ריסוס כנגד מזיקים שרלוונטיים לאזור בו אתם גרים. מעבר לכך, אם כבר פקד אתכם מזיק מסוים, הוא יוכל לזהות אותו ולדעת איך להיפטר ממנו.

בענייני הדברה בחצר, חשוב להזמין חברת הדברה אחת לשנה וכך למנוע הגעה של מזיקים אל כלל הצמחים ששתלתם.

יצירת מצע פורה לצמיחה באופן ממושך

לא משנה אם החלטתם לרכוש עצים, פרחים, צמחי תבלין או ירקות, חשוב להבין כי שמירה על הגינה שלכם פורחת לאורך זמן מצריכה טיפול נכון ויצירת מצע פורה לצמיחה. חשוב לרכוש כלים ואדניות מותאמות לגודל הצמחים והשורשים שלהם. חשוב לרכוש דשנים איכותיים ואדמה טובה. השילוב של כל אלו יחד ישמרו היטב על הגידולים שלכם.

המאמר באדיבות חברת המדביר שמציל: https://www.ha-madbir.co.il

משתלת מרמלשטיין, מושב גני-טל (5 דק’ מגדרה)
שעות פתיחה שעון קיץ:
ימים ראשון -רביעי: 8:00-18:00
יום חמישי: 8:30-18:00
יום שישי: 8:00-14:30
שבת סגור

ההרשמה מקנה קופון לתבלין חינם מהמשתלה

    סל קניות
    דילוג לתוכן